2019. augusztus 6., kedd

Pizza, Kávé, Világbéke -- Úri muri

Pizza - Kávé - Világbéke - étteremkritika
Legalább 28 év eltelt azóta, hogy legutóbb Mskolcon jártam. Akkoriban a Miskolci Egyetemet boldogítottuk és igyekeztük felfedezni a város összes vendéglátó egységét…
Most újra itt voltunk, és úgy éreztem magam, mintha a Mátrix ominózus jelenetét éltem volna meg újra és újra…. 
De ja vu 
Ha eltekintek a villamostól, mely nyilvánvalóan megújult, a Széchényi úton sétálva olyan érzésem támadt, hogy valami időhurokba kerültem és visszatértem a nyolcvanas évekbe…. Ugyanazok a boltok, ugyanaz a hangulat.
De aztán hirtelen ott volt előttem - teljesen felrúgva a nosztalgiába révedés képeit - a maga vakító csillogásával az ezüst nyíl…. Jó, nem egészen…. ez az ezüst nyíl egy modern food truck, ami a Világbéke előtt horgonyoz…. Igen, a Világbéke előtt...
Mert a Világbéke - jelen esetben - nem más, mint egy az olasz tengerpartról elvarázsolt és Miskolc közepére lepottyantott étterem / pizzabár / szórakozóhely

We are not in Kansas anymore…
Kóla, puska, sültkrumpli… ja nem: “pizza, kávé, világbéke” a jelszó és aki tudja az mind jön is…. az biztos, hogy ide nem az átlag Miskolci jár, leginkább az az érzésem van, hogy a hellyel együtt az elegáns, úri olasz közönséget is áttranszportálta valaki sikeresen.
Mondjuk most épp különleges este van, mert Pesti István és csapata a hellyiekkel karöltve varázsol, így a vastag tésztás római pizza mellett sertésfül és kimcsi is befigyel. És hogy legyen mivel leöblíteni,  Kreinbacher pezsgő gyöngyözik a poharakban. 
Lehet az is tudatos, hogy a fancy hangulat ellensúlyozására a baba pelenkázó a pizza pult mellé került…. így a valóban fantasztikus pizzák háttere időnként egy-egy nyakig kakás kisbaba lett...
A hely király…. én mondjuk világbéke gyanánt némileg mást képzeltem el, úgyhogy mielőtt a kirendelt DJ még úgy istenigazából belecsapna a lecsóba, elsomfordálunk...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése